Lokomotivu jsem digitalizoval dekodérem Zimo MX621N. Pak došlo k vážení obou modelů. Výsledek - Trix 102 g, Fleischmann 73 g. Váženo na obyčejné digitální kuchyňské váze, která zaokrouhluje na 1 g.
Do dekodéru byla zadána adresa. Při nastavování hodnot CV pro maximální rychlost, střední rychlost, rozjezd a dojezd, došlo k problémům s dekodérem. Byl proto vyměněn za jiný, téhož typu. Po výměně vozidlo odzkoušeno sólo jízdou, vše v pořádku.
U modelářského kolegy - Nkaře Honzy Merhauta, na jeho domácím kolejišti byla sestavena tato souprava: 4 vozy typu "Y" Arnold, 3 vozy "Alex" (soukromý dopravce) Arnold a 7 vozů Railjet Hobbytrain. Vše spřaženo normálními spřáhly.
Popis trati je na obrázku, rozjezd byl vždy v levém dolním rohu, přes obě dvě stanice, které jsou v rovině, průjezd přes výhybky přímým směrem. Oblouky se blížily standartním hodnotám zhruba R2, R3, něco mezi. Nejkritičtější místa byla v oblouku R2 (240mm) za stoupáním (asi největší zátěž na lokomotivy) a v oblouku R3 za stoupáním.
Abychom využili sestavenou zkušební soupravu, rozšířili jsme počet zkušebních vozidel na 5.
A jak vše dopadlo? Na následujících řádcích stručný popis od nejlepšího výsledku po nejhorší:
Zkusím ještě více rozebrat model Sergeje a doplnit pod motor, kde by měla být "vana" (asi pro reproduktor), zátěž.
Ještě jedna drobná poznámka na konec k digitalizaci. Dekodér se umísťuje přesně nad motor. Ten je vcelku velkých rozměrů. V návodu v krabičce je doporučen originální dekodér přímo od výrobce, ale s kablíkem. Možná stojí za úvahu ho použít. Už jen proti přehřívání jak motoru, tak dekodéru. Poškozený dekodér, který jsem zmínil v počátku neměl nic společného s přehřátím. Model s ním ujel jen 20 cm, pak konec. To jen na objasněnou, abych předešel panice.
Tímto děkuji Honzovi Merhautovi, bez kterého by nebyly do Sergeje nastaveny vlastnosti, a testové jízdy vůbec zrealizovány.